Nos

A istoria desta asociaci贸n xurdiu en Nigr谩n naquel inferno do 2017, cando 鈥渜ueimaron Galicia鈥 nunha grande parte do seu territorio. Foron d铆as duros de coordinaci贸n, de batidas de rescate e alimentaci贸n dos cabalos salvaxes o que nos impulsou a seguir loitando dun xeito m谩is enfocado ao monte aut贸ctono, exclu铆ndo del o monocultivo de eucalipto ou calquera outra especie invasora. A pesar de contar con poucos socios activos, 鈥渄e momento nas provincias da Coru帽a e Pontevedra鈥 tentamos levar a cabo proxectos coma o das biobardas (barreiras anticontaminaci贸n que chegan a recoller un 95% dos residuos flotantes que baixan polos r铆os, cun impacto ambiental pr谩cticamente nulo) para os r铆os, trampeo para velutinas, xerminaci贸n e reforestaci贸n de especies aut贸ctonas, arrincado de eucaliptos, limpezas de r铆os e praias, concienciaci贸n clim谩tica e ambienta. O feito de non ter presuposto nin medios fai que ideas coma a da biobarda, que importamos a Europa o pasado ano por primeira vez poidamos facela entre poucos, nun intre e con materiais de refugallo, polo que xa estamos traballando en facer neste ano 2021 a primeira do mundo para r铆os navegables. Outra das s煤as grandes apostas 茅 a de rematar coa caza, xa que adem谩is de ser un punto de contaminaci贸n, 茅 unha problem谩tica dende o punto de vista da biodiversidade. Tam茅n temos unha rede de traballo na que centramos as nosas forzas en puntos coma os parques e贸licos, a miner铆a, macrogandeir铆a, pirotecnia e incendios, buscando soluci贸ns e demandando estas pr谩cticas que poden e deben, segundo leis e tratados internacionais ser resoltas con responsabilidades civ铆s e incluso penais. Hoxe en d铆a conta con nove distritos onde un deles est谩 adicado a emerxencias para que nun futuro poidan colaborar cos medios oficiais, d谩ndolle servizo de vixiancia e control, rescate e proteci贸n da fauna silvestre e un roupeiro de emerxencias que abastecer谩 a todo n煤cleo rural que o precise, as铆 coma mantas para os cabalos, etc. Este roupeiro de emerxencia, que leva tempo preparado, ser谩 tam茅n o inicio dunha campa帽a de 鈥減renda por prenda鈥 ou similar, onde os socios e p煤blico poder谩n intercambiar esa ropa por outra axeitada para o seu fin, eliminando as铆 unha problem谩tica de reciclaxe que est谩 entre as primeiras destes tempos de consumismo descontrolado e se a isto lle sumamos unha pandemia cos seus inconvintes, coma son os envases ou artigos dun s贸 uso (mascarillas, luvas, toalli帽as鈥), temos a combinaci贸n axeitada para rematar co pouco que nos queda - . Por este motivo tentamos concienciar da importancia de mascarillas reutilizables. Por outra banda, e dende fai tempo, facemos recollidas de garrafas e botellas para as biobardas que calquera nos poida encargar para os r铆os de toda Galicia, que a Asociaci贸n do Monte Galego axudar谩 a instalar. Ofrecen tam茅n a posibilidade de xestionar a segregaci贸n de terreos dos tecores de caza e asesoramento a cada particular que, coma moitas veces acontece, adoita rifar cos cazadores que non respetan as lindes nin a ditos propietarios. Isto 茅 un exemplo de moito esforzo que xam谩is ser谩 recompensado se non nos implicamos. Estamos a tempo de darle ca帽a e loitar, por iso 鈥減equenas asociaci贸ns con grandes proxectos鈥 poden chegar a ter 鈥渁 terri帽a que amamos鈥.